CUMHURİYET DÖNEMİNİN ÖNEMLİ SANATÇILARI

<!-- /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} @page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:44.95pt 37.3pt 35.95pt 36.0pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-columns:2 even 17.0pt; mso-column-separator:solid; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} -->

Cumhuriyet Döneminin Önemli Sanatçıları

 

Öykü Ve Roman:

 

MEMDUH ŞEVKET ESENDAL:

 

*Modern Türk öykücülüğünün öncülerindendir.

*Durum öykücülüğünün ( Çehov tarzının ) en önemli isimlerindendir.

*Öykülerinde günlük yaşamın en sade ve en silik olaylarını ve kişilerini ele aldı.

*Süsten ve yapmacıklıktan uzak sade bir Türkçeyle eser verdi.

Öykü: Otlakçı, Mendil Altında, Veysel Çavuş, Temiz Sevgiler, Ev Ona Yakıştı

Roman: Ayaşlı ve Kiracıları, Vassaf Bey

 

SAİT FAİK ABASIYANIK:

 

*Cumhuriyet dönemi öykücülerindendir.

*Durum hikayeciliğinin edebiyatımızdaki en önemli temsilcilerindendir.

*Öykülerinin konularını çocukluk anıları, İstanbul’un kenar semtlerinde oturan yoksullar, balıkçılar ile denizden geçinen insanlar oluşturur.

*Çevresindeki varlıkları insancıl bir yaklaşımla anlattı.

*Öykü dışında roman ve şiir de yazmıştır.

*Sıcak, samimi ve canlı bir anlatımı vardır.

Öykü: Semaver, Sarnıç, Şahmerdan, Mahalle Kahvesi, Lüzumsuz Adam, Havada Bulut, Son Kuşlar, Alemdağda Var Bir Yılan, Havuz Başı, Kumpanya…

Roman: Kayıp Aranıyor, Birtakım İnsanlar,

Medar-ı Maişet Motoru

Şiir: Şimdi Sevişme Vakti

 

HALİKARNAS BALIKÇISI

( CEVAT ŞAKİR KABAAĞAÇLI )

 

*Deniz edebiyatının ünlü öykü ve romancısıdır.

*Denizi ( özellikle Ege ve Bodrum ), deniz efsanelerini ve denizcileri şiirsel bir dille eserlerinde anlatmıştır.

*Şiirsel anlatıma önem verdiğinden tekniği arka plana itmiştir.

*Özellikle romanlarında mitolojiden çok yararlanmıştır.

Öykü: Ege Kıyılarından, Merhaba Akdeniz, Ege’nin Dibi, Yaşasın Deniz, Gülen Ada

Roman: Aganta-Burinia-Burinata, Uluç Reis, Turgut Reis, Ötelerin Çocuğu

Anı: Mavi Sürgün

 

ORHAN KEMAL( MEHMET RAŞİT ÖĞÜTÇÜ )

 

*Edebiyata şiirle başlamış, daha sonra öykü ve roman türlerinde eser vermiştir.

*Sosyal gerçekçi bir yaklaşımla yaşadığı çevrenin ve yoksul insanların sıkıntılarını yapıtlarında ele almıştır.

*Diyaloglarda çok başarılı olan yazar, yalın ve canlı bir anlatımla eserlerini oluşturmuştur.

Öykü: Ekmek Kavgası, Önce Ekmek, Sarhoşlar, Çamaşırcının Kızı, Grev, Arka Sokak, 72. Koğuş…

Roman: Murtaza, Baba Evi, Hanımın Çiftliği, Bereketli Topraklar Üzerinde, Eskici ve Oğulları, Gurbet Kuşları, Avare Yıllar

 

PEYAMİ SAFA

 

*Düzenli bir eğitim alamadı, kendi kendini yetiştirdi.

*Öykü, fıkra ve makale de yazmakla beraber asıl önemi romancılığından gelmektedir.

*Romanlarında olaydan çok ruh tahlillerine, psikolojik çözümlemelere  önem verdi.

*Sanatsal nitelikten yoksun eserlerinde Server Bedii lakabını kullandı.

*Geniş bir kültürden izler taşıyan eserlerinde Doğu-Batı sentezi ve kültür çatışması konularına ağırlık verdi.

Roman: Fatih-Harbiye, Dokuzuncu Hariciye Koğuşu, Sözde Kızlar, Yalnızız, Matmazel Noralyanın Koltuğu, Bir Tereddüdün Romanı…

 

TARIK BUĞRA

 

*Gazetecilik yapmış, öykü ve roman yazmıştır.

*Türk toplumunun belli dönemlerini ( Osmanlının Kuruluşu, Milli Mücadele, Serbest Fırka Dönemi, 70’li yıllar…) işleyen romanlar yazdı.

*Şiirsel bir üslubu vardır.

*Öykülerinde ve romanlarında ideal kahramanlar çizmiştir.

Roman: Küçük Ağa, Küçük Ağa Ankara’da Osmancık, İbişin Rüyası, Gençliğim Eyvah, Dönemeçte, Yağmur Beklerken…

Öykü: Oğlumuz, Yarın Diye Bir Şey Yoktur, İki Uyku Arasında…

Oyun: Ayakta Durmak İstiyorum

 

KEMAL TAHİR

 

*Edebiyata şiirle başlamış, sonra öykü ve roman yazmıştır.

*Toplumsal gerçekçilik anlayışıyla yazmıştır.

*Romanlarının konularını Orta Anadolu köylerinden, cezaevi hatıralarından, Kurtuluş Savaşı’ından, ağalık, eşkıyalık gibi toplumsal meselelerden seçmiştir.

*Osmanlıya karşı iyimser bir bakış açısı olması yönüyle döneminin sosyal gerçekçilerinden ayrılır.

Roman: Devlet Ana, Yorgun Savaşçı, Esir Şehrin İnsanları, Esir Şehrin Mahpusu, Kurt Kanunu, Yol Ayrımı, Kelleci Memet, Rahmet Yolları Kesti…

 

YAŞAR KEMAL( Kemal Sadık Göğçeli )

 

*Adını röportajlarıyla duyurmuş, daha sonra romanlarıyla ünlenmiştir.

*Toplumsal gerçekçilerdendir.

*Hemen hemen bütün romanlarında Çukurova’yı anlatmış, Anadolu efsane, masal ve halk hikayelerinden yararlanmıştır.

*Destansı, şiirsel bir dili vardır.

*Çok güçlü doğa betimlemeleri vardır.

Roman: İnce Memed Teneke, Yer Demir Gök Bakır, Orta Direk, Ölmez Otu, Yılanı Öldürseler, Çakırcalı Efe, Yusufcuk Yusuf…

Öykü: Sarı Sıcak…

Röportaj: Bu Diyar Baştan Başa…

 

 

Şiir

AHMET KUTSİ TECER

 

*Şiir ve oyun türündeki eserleriyle tanınır.

*Çağdaşları olmasına karşılık Beş Hececilere katılmayarak sanatını tek başına kurdu.

*İçtenlikli duygusal memleket şiirleriyle tanınır.

*Genellikle hece ölçüsünü kullanmış, halk şiiri geleneğinden yararlanmıştır.

*Halk edebiyatıyla ilgili çalışmalar yapmış, Aşık Veysel’i sanat dünyasına kazandırmıştır.

Şiir: Şiirler

Oyun:Koçyiğit Köroğlu,Köşebaşı,Satılık Ev, Bir Pazar Günü

 

AHMET HAMDİ TANPINAR

 

*Şiir, öykü, roman, deneme ve edebiyat tarihi türlerinde eser vermiş çok yönlü bir yazardır.

*Şiirde Ahmet Haşim, Yahya Kemal gibi şairlerden ve  sembolizm akımından etkilenmiştir.

*Hece ölçüsünü kullandığı şiirlerinde ahenge önem vermiş, rüya, zaman ve hayal gibi kavramları ön plana çıkarmıştır.

*Roman ve hikayelerinde bilinçaltı, psikoloji ve rüyanın yanında tarihsel ve toplumsal konulara yer vermiştir.

 

Roman: Huzur, Sahnenin Dışındakiler, Saatleri Ayarlama Enstitüsü, Mahur Beste

Öykü: Abdullah Efendinin Rüyaları, Yaz Yağmuru

Deneme: Beş Şehir

Şiir: Bütün Şiirleri

İnceleme: Yahya Kemal, 19. Asır Türk Edebiyatı Tarihi, Edebiyat Üzerine Makaleler

 

NECİP FAZIL KISAKÜREK

 

*Roman, tiyatro ve öykü türlerinde de eser vermekle beraber şairliğiyle bilinir. Düşünce yazılarıyla da etkili olmuştur. ( Büyük Doğu )

*İlk şiirlerinde halk şiirinden yararlanarak bireysel konularda yazmıştır.

*Daha sonra giderek mistik bir anlayışa kaymış, düşünceyle duyguyu, gözlemle fizikötesini birleştirerek sanattan ödün vermeden “toplum için sanat” anlayışıyla eser vermiştir.

*Hece ölçüsüyle çok başarılı bir ahenk yakalamıştır.

*Sembolistlerden etkilenmiştir.

Şiir: Örümcek Ağı, Kaldırımlar, Ben ve Ötesi, Sonsuzluk Kervanı, Çile

Oyun: Bir Adam Yaratmak, Tohum, Reis Bey, Para

Roman: Aynadaki Yalan

 

ARİF NİHAT ASYA

 

*Hem aruzla hem heceyle hem de serbest ölçüyle şiir yazmıştır.

*Halk ve divan şiiri nazım biçimlerinin yanında modern nazım biçimlerinden de yararlanmıştır.

*Rubai nazım biçiminin son ustası kabul edilir.

*Milli konularda, din ve kahramanlık konularında yazmış, bayrak şairi olarak tanınmıştır.

Şiir: Bir Bayrak Rüzgar Bekliyor, Rubaiyat-ı Arif, Kökler ve Dallar, Dualar ve Aminler Kubbe-i Hadra

 

FAZIL HÜSNÜ DAĞLARCA

 

*Cumhuriyet Döneminin en özgün şairlerindendir.

*Tür, içerik ve biçim yönlerinden sürekli kendisini yenilemiştir. Şiire heceyle başlamış, daha sonra serbest ölçüyle hemen her konuda şiir yazmıştır.

(Destansı şiirler, toplumcu-gerçekçi şiirler, felsefi şiirler, Atatürk ve Kurtuluş Savaşı şiirleri)

Şiir: Çocuk ve Allah, Üç Şehitler Destanı, Havaya Çizilen Dünya…

 

CAHİT SITKI TARANCI

 

*Cumhuriyet döneminin bağımsız isimlerindendir.

*Edebiyata öykü ile başlamakla beraber, Otuz Beş Yaş şiiriyle tanındı.

*Şiirde biçim ve ahenge önem vermiştir.

*Çoğunlukla hece ölçüsünü (duraksız)  kullanmakla beraber serbest ölçüyü de kullanmıştır.

*Romantizm ve sembolizmin etkisindedir.

*Yaşam sevgisi, ölüm korkusu ve acısı, sevginin güzelliği en fazla değindiği konulardır.

Şiir: Otuz Beş Yaş, Düşten Güzel, Ömrümde Sükut, Sonrası

Mektup: Ziya’ya Mektuplar

 

 

AHMET MUHİP DIRANAS

 

*Şair ve oyun yazarıdır.

*Sembolizmle geleneksel şiirimizi kaynaştırmaya çalışmıştır.

*Biçim ve ahenge önem vermiş, hece ölçüsüyle serbest şiirler yazmıştır.

*”Olvido” ve “Fahriye Abla” tanınmış şiirleridir.

Şiir: Şiirler, Kırık Saz

Oyunları: Gölgeler, O Böyle İstemezdi, Çıkmaz

 

 

 

 

CAHİT KÜLEBİ

 

*Cumhuriyet döneminin bağımsız isimlerindendir.

*Aşık edebiyatı geleneğinden yararlanarak serbest şiirler yazmıştır.

*Anadolu’yu ve Anadolu insanının doğayla olan ilişkisini kendine özgü bir söyleyişle dile getirmiştir.

Şiir: Adamın Biri, Rüzgar, Yeşeren Otlar, Atatürk Kurtuluş Savaşı’nda, Süt, Türk Mavisi, Yangın

 

ZİYA OSMAN SABA

*Yedi Meşalecilerin en önemli şairidir.

*Hem hece hem de serbest ölçüyle şiirler yazmıştır.

*Aşk, doğa, çocukluk özlemi, anılara düşkünlük, ev ve aile sevgisi, acıma duygusu ve kader en fazla işlediği konulardır.

*Öykülerini genellikle anılarından hareketle yazmıştır.

Şiir: Sebil ve Güvercinler, Geçen Zaman, Nefes Almak

Öykü: Değişen İstanbul, Mesut İnsanlar Fotoğrafhanesi

 

MELİH CEVDET ANDAY

*Garipçilerdendir.

*Serbest şiirin öncülerinden sayılır.

*Şiirlerinde duyguya önem vermekle beraber daha sonraları düşünceye de ağırlık vermiştir.

*Roman, oyun, gezi ve deneme türlerinde de eser vermiştir.

Şiir: Garip ( O. Veli ve O. Rıfat’la birlikte ), Rahatı Kaçan Ağaç, Telgrafhane, Tanıdık Dünya…

Roman: Aylaklar, Gizli Emir, İsa’nın Güncesi

 

OKTAY RIFAT HOROZCU

*Garipçilerdendir.

*Şiiri sürekli bir değişim göstermiştir. Başlangıçta Garip anlayışıyla “toplum için sanat” yapmış, daha sonra “sanat için sanat düşüncesine kaymış; bir dönem toplumsal gerçekçi bir anlayışla hareket etmiş, daha sonraları ise gerçeküstücülüğe doğru bir eğilim göstermiştir.

Şiirleri: Garip ( O. Veli ve M. Cevdet’le birlikte ), Yaşayıp Ölmek, Aşk ve Avarelik Üstüne Şiirler, Güzelleme …

Oyun: Kadınlar Arasında, Oyun İçinde Oyun,Atlar ve Filler…

Roman: Bir Kadının Penceresinden, Danaburnu

 

BEHÇET NECATİGİL

*Başlangıçta Garipçilerden etkilenmiş daha sonraları ise hiçbir edebi topluluğa katılmamıştır.

*Şiirinde bir değişim göze çarpar: Başlangıçta doğal, yalın daha sonra ise kapalı bir söyleyişi vardır.

*Son şiirlerinde sembolik anlatıma başvurmuştur.

*Şiirlerinde kendi evinden başlayarak giderek genişleyen bir çevreyi ele almıştır.

*Eserlerinde büyük kent insanlarının sıkıntılarını anlatmıştır.

*İnceleme, çeviri ve radyo oyunları da vardır.

Şiir: Kapalı Çarşı, Evler, Eski Toprak, Divançe, İki Başına Yürümek…

Radyo Oyunları: Yıldızlara Bakmak, Üç Turunçlar, karakol Durağı

İnceleme: Edebiyatımızda İsimler Sözlüğü, Edebiyatımızda Eserler Sözlüğü

ATİLLA İLHAN

*Toplumsal gerçekçidir.

*Değişik çizgilerde biçim ve öz yönünden farklı şiirler yazmıştır.

*Divan şiirinin biçim özelliklerinden ve imgelerinden de yararlanmıştır.

*Şiirinde toplumsal konuların yanında bireysel konular da önemli bir yer tutar.

*Deneme ve romanları da şiirleri kadar önemsenir.

Şiir: Duvar, Sisler Bulvarı, Yağmur Kaçağı, Ben Sana Mecburum, Elde Var Hüzün, Bela Çiçeği…

 

BEHÇET KEMAL ÇAĞLAR

*Atatürk, Cumhuriyet ve yurt sevgisi en çok işlediği konulardır.

Şiir: Erciyes’ten Kopan Çığ, Burada Bir Kalp Çarpıyor, Benden İçeri

 

ZEKİ ÖMER DEFNE

*Halk şiiri geleneğinden yararlanarak modern bir şiir oluşturmak istemiştir.

*Halk ağzından etkilenmiştir.

*Bazı iller için yazdığı güzellemelerinde  halk şiiri motiflerine yer vermiştir.

Şiir: Denizden Çalınmış Ülke, Sessiz Nehir, Kardelenler…

 

KEMALETTİN KAMU

* Bingöl Çobanları adlı pastoral şiiri ünlüdür.

*Hicret

ÖMER BEDRETTİN UŞAKLI

Şiir: Deniz Sarhoşları, Yayla Dumanı, Sarıkız Mermerleri

BEDRİ RAHMİ EYÜBOĞLU

Şiir: Yardana Mektuplar, Karadut, Tuz, Yaşadım

 

Anı

ABDÜLHAK ŞİNASİ HİSAR

*Anı, eleştiri, mensur şiir ve öykü türlerinde de yazmakla beraber romanlarıyla tanınmıştır.

*Eserlerinde yakın çevresini, özellikle de geçmiş İstanbul’u anlatmıştır. (anılarında ve romanlarında)

Romanları: Fehim Bey ve Biz,     Çamlıca’daki Eniştemiz,      Ali Nazmi Bey’in Alafrangalığı ve Şeyhliği

Anı-Deneme: Boğaziçi Mehtapları, Boğaziçi Yalıları, Geçmiş Zaman Köşkleri

İncelemeleri: İstanbul ve Piyer Loti, Yahya Kemal’e Veda, Ahmet Haşim

 

Deneme

NURULLAH ATAÇ

*Cumhuriyet döneminde deneme ve eleştiri türlerinin en önemli temsilcisi sayılır. Bu türlerin gelişmesinde çok önemli katkıları olmuştur.

*Türkçenin özleşmesinde çok önemli çalışmalar yapmıştır. Yabancı sözcüklerin dilden atılması taraftarıdır.

*Bir devrik cümle ustasıdır. Devrik cümlenin yazıda da kullanılmasına öncülük etmiştir.

*Birçok klasiği Türkçeye çevirmiştir.

Deneme, Eleştiri, Sohbet: Günlerin Getirdiği, Karalama Defteri, Okuruma Mektuplar, Sözden Söze, Günce, Söz Arasında, Diyelim…

 

SUUT KEMAL YETKİN

 

*Deneme ve eleştiri türlerindeki eserleriyle ünlüdür.

*Edebiyat, felsefe ve sanat üzerine birçok incelemesi de vardır.

Denemeleri: Edebiyat Konuşmaları,  Edebiyat üzerine, Günlerin Götürdüğü, Denemeler, Şiir Üzerine Konuşmalar…

 

CEMİL MERİÇ

*Deneme türünün ustalarındandır.

*Edebiyat, felsefe, sosyoloji ve tarih üzerine yaptığı çalışmalarla tanınmıştır.

Yapıtları:Bu Ülke, Umrandan Uygarlığa, Kırk Ambar, Bir Dünyanın Eşiğinde, Kültürden İrfana

 

MEHMET KAPLAN

*Edebiyat üzerine yaptığı araştırmaları ve denemeleriyle tanınmıştır.

Deneme: Nesillerin Ruhu, Büyük Türkiye Rüyası, Kültür ve Dil

SABAHATTİN EYÜBOĞLU

*Denemenin temsilcilerindendir. ( Mavi ve Kara )

 

Tiyatro

HALDUN TANER

*Gazetecilik de yapmakla beraber öykü ve oyun türündeki eserleriyle tanındı.

*Epik tiyatronun edebiyatımızdaki önemli temsilcisidir.

*Tiyatrolarında güncel olayları eleştirel bir yaklaşımla ele aldı. Kabare tiyatrosunun kuruluşuna öncülük etti.

*Öykülerinde kent yaşamını eleştirel ve alaylı bir tutumla anlattı.

Öykü: Şişhaneye Yağmur Yağıyordu, Tuş, On İkiye Bir Var, Yaşasın Demokrasi, Konçinalar…

Oyun: Keşanlı Ali Destanı, Günün Adamı,

Sersem Kocanın Kurnaz Karısı, Gözlerimi Kaparım Vazifemi Yaparım

 

NECATİ CUMALI

*Şiir, roman, öykü ve tiyatro türlerinde eser vermiştir.

*Ayrılık, özlem, acı, kız kaçırma gibi konuları işlemiştir.

*Gündelik yaşamı ve toplumu eserlerinde yansıtmıştır.

Oyun: Boş Beşik, Ezik Otlar, Vur Emri, Nalınlar, Susuz Yaz…

 

TURAN OFLAZOĞLU

*Çevirileri ve tarihi ve toplumsal konulu tiyatrolarıyla tanınmış bir yazardır.

Oyun: Kösem Sultan, Genç Osman, Bizans Düştü…

Şiir: Sevgi Hakanı, Fetih

 

RECEP BİLGİNER

*Şiirle başlamış daha sonra oyun yazarlığına yönelmiştir.

*Toplumsal bozuklukları, Köylülerin sorunlarını eserlerinde anlatmıştır.

Oyun: Parkta Bir Sonbahar Günüydü, Gazeteciden Dost, İsyancılar, Oyun Bitti…

Roman: Politikada Bir Sarı Çizmeli

 

REFİK ERDURAN

Deli Cengiz Hanı’ın Bisikleti, Karayar Köprüsü, Ayı Masalı, Turp Suyu, Canavar Cafer, Yağmur Duası, Gülerek…

 

Gezi

FALİH RIFKI ATAY

*Edebiyata Milli edebiyatla başlamış daha sonra Cumhuriyet döneminin önemli sanatçıları arasına girmiştir.

*Fıkra, makale, röportaj ve anı yazmakla beraber gezi yazılarıyla tanınmıştır.

*Atatürk’ün yakın bir çalışma arkadaşı olan yazar, eserlerinde de Atatürk’le ilgili anılarına yer vermiştir.

Gezi: Deniz Aşırı, Taymis Kıyıları, Tuna Kıyıları, Bizim Akdeniz, Yolcu Defteri…

Anı: Ateş ve Güneş, Zeytindağı, Çankaya, Atatürk’ün Bana Anlattıkları…

 

SABAHATTİN KUDRET AKSAL

*Öykücüdür.

*Oyun ve denemeleri de vardır.

Şiirleri: Elinde, Duru Gök, Gün Işığı, Çizgi, Bir Zaman Düşü,

Öyküleri: Gazoz Ağacı, Yaralı Hayvan

 

HÜSEYİN NİHAL ATSIZ

*Türkçü bir yazar ve şairdir.

Romanları: Deli Kurt, Bozkurtların Ölümü, Ruh Adam, Bozkurtlar Diriliyor

Şiir : Yolların Sonu

 

YAŞAR NABİ NAYIR

Şiir ve düzyaı

Kahramanlar, Onar Mısra…

 

İLHAN BERK

Şiir

Güneşi Yakanların Selamı, Çivi Yazısı, İstanbul, Günaydın Yeryüzü, Köroğlu…

 

ECE AYHAN

Şiir

Bakışsız Bir Kedi Kara, Zambaklı Padişah,

Devlet ve Tabiat…

 

CEVDET KUDRET SOLOK

 

*Yedi Meşaleci

*Birinci Perde ( şiir )

Tersine Akan Nehir, Rüya İçinde Rüya…

 

ASAF HALET ÇELEBİ

 

*Modern gelenekçi, mistik edebiyat anlayışı

*He, Lamelif, Om Mani Padme Hum

 

NAZIM HİKMET RAN

 

*Sosyal gerçekçilerdendir.

Memleketimden İnsan Manzaraları, Benerci Kendini Niçin Öldürdü, Gece Gelen Telgraf, Şeyh Bedrettin Destanı, Kurtuluş Savaşı Destanı,

Rubailer…

 

ORHAN ŞAİK GÖKYAY

Birkaç Şiir-Poems,

Destursuz Bağa Girenler

 

SEZAİ KARAKOÇ

Körfez, Şahdamar, Hızırla Kırk Saat, Zamana Adanmış Sözler…

 

CEMAL SÜREYYA

Üvercinka, Sevda Sözleri, Göçebe,

 

EDİP CANSEVER

İkindisütü, Yerçekimli Karanfil, Tragedyalar, Umutsuzlar Parkı…

 

 

NEYZAN TEVFİK

Hiç, Azab-ı Mukaddes

 

CEYHUN ATUF KANSU

Bir Çocuk Bahçesinde, Bağbozumu Sofrası, Sakarya Meydan Savaşı…

Atatürk ve Kurtuluş Savaşı,

 

ORHAN ASENA

Tanrılar ve İnsanlar, Hürrem Sultan, Tohum ve Toprak, Simavnalı Şeyh Bedrettin, Atçalı Kel Mehmet, Ölü Kentin Nabzı, Kocaoğlan

 

GÜNGÖR DİLMEN KALYONCU

Tiyatro

Midas’ın Kulakları, Canlı Maymun Lokantası,

 

ORHAN PAMUK

Cevdet Bey ve Oğulları, Kara Kitap, Sessiz Ev, Beyaz kale, benim Adım Kırmızı, Yeni Hayat…

 

SABAHATTİN ALİ

Sosyal gerçekçi

Roman: Kuyucaklı Yusuf, Kürk Mantolu Madonna, İçimizdeki Şeytan

Şiir: Dağlar ve Rüzgar, Öteki Şiirler

 

AZİZ NESİN

Mizah

Damda Deli var, Fil Hamdi, Ölmüş Eşek, Toros Canavarı, Yaşar Ne Yaşar Ne Yaşamaz….

 

FETHİ NACİ

Eleştiri

İnsan Tükenmez, Yüzyılın Yüz Türk Romanı

 

 

SELİM İLERİ

Öykü, roman

Cumartesi Yalnızlığı, Pastırma Yazı, Destan Gönüller,

 

MİTHAT CEMAL KUNTAY

Üç İstanbul

Türk’ün Şehnamesinden

 

OĞUZ ATAY

Tutunamayanlar, Bir Bilim Adamının Romanı…

 

RIFAT ILGAZ

Şiir: Yarenlik, Sınıf, Yaşadıkça…

Roman: Karartma Geceleri, Karadeniz Kıyıcığında, Sarı Yazma…

 

ABBAS SAYAR

Yılkı Atı

 

SALAH BİRSEL

Denemeci

Dört Köşeli Üçgen,  Hacivat’ın Karısı, Dünya İşleri, Boğaziçi Şıngır Mıngır, Ah Beyoğlu Vah Beyoğlu, Kendimle Konuşmalar, Kurutulmuş Felsefe Bahçesi, Amerikalı Tolstoy, Yapıştırma Bıyık…

 

OKTAY AKBAL

Düzyazı

Hiroşimalar Olmasın, Şair Dostlarım, Aşksız İnsanlar, Yalnızlık Bana Yasak

 

 

Ramazan Eken

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni

 

Yorum Yaz